منجی غریب

بیایید دست به دست هم بدیم تا آقامون مهدی بیاد ...

منجی غریب

بیایید دست به دست هم بدیم تا آقامون مهدی بیاد ...

منجی غریب

بسم الله الرحمن الرحیم

وإِن یَکادُ الّذینَ کَفَروا لَیُزلِقونَکَ

بِأَبصـارِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِّکرَ

و یَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ *

و مَا هُوَ إِلاّ ذِکرٌ لِلعَـلَمین ۞


-----------------------
السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه

باعرض سلام به همه‌ی محبان و منتظران ارباب غریب مهدی موعودارواحنا فداه

ان شاءالله لحظاتی مملوء از عشق به امام زمان علیه السلام رو در اینجا سپری کنید

هدف از ساخت این وبلاگ رضایت قلبی مولا مهدی ارواحنافداه و تعجیل در فرجش می باشد

لطفا در صورت کپی برداری نام منبع رو ذکر کنید

نذر یک لبخندت مهدی جانم

التماس دعای فرج و شهادت در رکاب امام زمان علیه السلام

یاعلی مدد مولایم ...

95/2/27


آخرین نظرات

حدیث های ناب درمورد گناه

شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۱ ب.ظ

1- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: پیروی شهوت از تمام گناهان نیرومندتر است. به اطاعتش تن در ندهید که فکر شما را از خدا باز می دارد.

منبع: فهرت غرر،ص187

2- حضرت امام حسین (علیه السّلام) فرموده اند: کسی که کاری را از راه گناه طلب کند امیدش زودتر فوت می شود و از آنچه می ترسد به آن سریع تر مبتلا می گردد.

منبع: بحار،ج17،ص149

3- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: آنکس که ادب بر وی تحمیل شود، و تربیت، نفس سرکش او را مهار نماید گناهان او کم می شود. برعکس، آنکس که ادب و تربیت را کمتر بپذیرد گناهانش بسیار خواهد بود.

منبع: غررالحکم،ص645-634

4- حضرت امام رضا (علیه السّلام) فرموده اند: هروقت مردم به گناه تازه ای آلوده شوند خداوند آنها را به بلا تازه ای دچار می نماید.

منبع: کافی،ج2،ص275

5- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: خداوند آسایش و زندگی راحت هیچ مردمی را نمی گیرد مگر به علت گناهانی که مرتکب شده اند. خداوند هرگز به بندگان خود ستم نمی کند.

منبع: المستطرف،ج2،ص61

7- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: زشت ترین عیبها کم گذشتی از لغزش مردم و بزرگترین گناهان شتاب کردن در انتقام است.

منبع: غررالحکم،ص537

8- حضرت امام صادق (علیه السّلام) از رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند: گناه پنهانی تنها به گناهکار ضرر می زند، ولی گناه علنی موقعی که مورد تنفر و سرزنش جامعه قرار نگیرد، ضرر عمومی دارد.

منبع:قرب الاسناد،ص26

9- حضرت رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) به مردم فرمودند: چه خواهید کرد موقعی که زنان شما دچار فساد اخلاق شوند و جوانان شما به گناه آلوده گردند و از فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر خودداری کنند؟! عرض شد: یا رسول الله آیا چنین وضعی برای مسلمین پیش می آید؟! فرمودند: بلی و بدتر از آن. فرمودند، چه خواهید کرد موقعی که مردم را به گناه امر کنید و از نیکیها نهی نمایید؟!عرض کردند یا رسول الله آیا چنین وضعی پیش می آید؟! فرمودند: بلی و بدتر از آن، سپس فرمودند : چه خواهید کرد وقتی در نظر شما نیکیها گناه و منکر شناخته شود و منکرات و گناهان را نیک و پسندیده بدانید؟!

منبع: قرب الاسناد،ص26


10- حضرت امام محمد باقر (علیه السّلام) فرموده اند: هیچ نکبتی دامنگیر شخص نمی شود مگر به واسطه ی گناهی که مرتکب شده است.

منبع: کافی،ج2،ص269

11- حضرت امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند: از سطوت وغضب خدا به خدا پناه ببرید. راوی سوال کرد سطوت خداوند چیست؟ فرمودند: مردم را به گناهان خودشان گرفتن.

منبع: کافی،ج2،ص269

12- حضرت امام باقر (علیه السّلام) فرموده اند: خداوند حکم قطعی فرموده است که هیچ نعمتی را از کسی نگیرد مگر آنکه مرتکب گناهی شود که استحقاق آن نعمت و بلا را داشته باشد.

منبع: کافی،ج2،ص273

13- حضرت امام علی (علیه السّلام) به مردی پنج اندرز داد، از آن جمله فرمودند: به هیچ کس امیدوار نباشد مگر به خدا، و نترسید مگر از گناهان خود.

منبع: بحار،ج17،ص105

14- حضرت امام باقر (علیه السّلام) فرموده اند: به خدا قسم هیچ کس از گناه خلاص نمی شود مگر آنکه صریحا به گناه خود اقرار نماید.

منبع: کافی،ج2،ص426

15- حضرت امام باقر (علیه السّلام) فرموده اند: خداوند از مردم خواستار دو فضیلت است: به نعمتها اقرار کنند تا بر آن بیفزاید، و به گناهان اعتراف نمایند تا آنها را ببخشد.

منبع: کافی،ج2،ص426

16- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: اعتراف به معصیت گناه را از بین می برد.

منبع:ارشاد مفید،ص142

17- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: آنکس که شرافت معنوی و کرامت خود را باور دارد خویشتن را با ارتکاب گناه، خوار و حقیر نخواهد ساخت.

منبع: غررالحکم،ص677

منبع: بحار،ج17،ص32

19- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: بهترین عبادت چشم پوشی از گناه است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.